Praktyka
Zanim powstanie gotowe czasopismo, katalog czy ulotka, Twórca musi zamienić pomysł w projekt elektroniczny. Ten z kolei przechodzi wiele etapów, z których ostatnim jest dostarczenie go do odbiorcy. Nasz udział w tworzeniu zaczyna się w Dziale Sprzedaży, gdzie dokonujemy ustaleń dotyczących podstawowych parametrów druku (nakładu, formatu, rodzaju i gramatury papieru, kolorystyki, objętości). Jesteśmy otwarci na potrzeby Klientów. Wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie, staramy się zaproponować optymalne rozwiązania.
Po skalkulowaniu nakładów, przychodzi pora na zamówienie surowców, ustalenie daty produkcji i przekazanie ustaleń do Działu Obsługi Klienta. Tam technolodzy ustalają harmonogram produkcji, rozpisują druk, udzielają rad związanych z przygotowaniem materiałów do druku oraz kolorystyki. Czuwają nad realizacją zlecenia, aż do momentu ekspedycji.
Przygotowane w wersji elektronicznej materiały do druku Klient przesyła do Studia Graficznego, gdzie graficy fachowym okiem sprawdzają dostarczone pliki i robią wydruki próbne. Następnie pliki trafiają do Przygotowalni, w której dokonujemy w miarę potrzeb montażu elektronicznego (tzw. impozycji). Po potwierdzeniu poprawności przygotowanych materiałów dokonujemy naświetleń na formy drukowe (CTP).
Teraz możemy przejść do Produkcji. Druk, w zależności od rodzaju produkcji, przeprowadzamy na maszynie arkuszowej Heidelberg Speedmaster, bądź na jednej z naszych maszyn rolowych (Harris M-600, M-1000). Każda z tych maszyn ma typowe dla siebie właściwości i ich specyfika pozwala nam oferować szeroki zakres produkcji. Wszystkie one potrafią zamienić czysty papier w kolorową składkę, mimo dużego stopnia zautomatyzowania realizacji druku, nadal mają w sobie coś z magii "pachnącej świeżą farbą".
Produkt po wydrukowaniu, trafia do Introligatorni, która potrafi zamienić pojedyncze składki schodzące z maszyny drukującej w gotowe, pięknie oprawione egzemplarze. Proces oprawy często poprzedzony jest: falcowaniem, bigowaniem, sztancowaniem, przycinaniem i kompletowaniem. Oprawiony produkt następnie trafia do Ekspedycji, gdzie jest pakowany i transportowany do Klienta.